مهارت گرایی؛ هدف اصلی دانشگاه ها در توسعه علمی

۲۵ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۱ کد : ۵۱۱۶۳ اخبار برگزیده اخبار جاری اخبار داغ
تعداد بازدید:۲۵۶
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشگاه صدا و سیما بر مهارت گرایی در آموزش عالی تأکید کرد.
مهارت گرایی؛ هدف اصلی دانشگاه ها در توسعه علمی

دکتر علی خاکی صدیق روز چهارشنبه 22 ابان 98 ضمن بازدید از دانشگاه صدا و سیما در گفت و گو با مدیران این دانشگاه گفت: یک از سیاست های کلی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می شود، مأموریت گرایی است و دانشگاه صدا و سیما نیز با امکانات و تجهیزات خوبی که در اختیار دارد، در همین راستا فعالیت می کند و باید هر چه بیشتر بر مأموریت خود و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز متمرکز شود.
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در زمانی که رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بودم تفاهم نامه ای با دانشگاه صدا و سیما منعقد شد که درباره تعامل فرهنگ و فناوری و راه اندازی رشته ای به اسم فناوری فرهنگ بوده و در راستای آن تفاهم نامه، تفاهم نامه ای هم با دانشگاهی در کره جنوبی منعقد شده بود که این دانشگاه می توانست از امکانات دانشگاه صدا و سیما بهره مند شود.
دکتر خاکی صدیق تأکید کرد: هم اکنون نیز بسیاری از دانشگاه های فنی و مهندسی خواستار چنین تفاهم نامه و ارتباطی هستند که باید آن را توسعه دهیم.
وی درباره مراحل تصویب رشته های جدید گفت: اگر ارزیابی دوره ها با توجه به این نکات که چه کسانی وارد این دوره ها می شوند، دانش آموختگان به کجا می روند، کدام نیاز کشور برطرف می شود و واحد های درسی و هماهنگی آنها چگونه است به دقت صورت گیرد فرآیند تصویب رشته ها منطقی تر و سریع تر خواهد بود.
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی نیز که در این بازدید معاون آموزشی وزیر علوم را همراهی می کرد گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تنها از طریق آزمون سازمان سنجش است و تنها داوطلبان استعداد‌های درخشان بدون آزمون می‌توانند وارد دانشگاه در مقطع دکتری شوند.
دکتر عبدالرضا اوحدی در حاشیه بازدید از دانشگاه صدا و سیما درباره ظرفیت خالی دانشگاه‌های کشور گفت: در دانشگاه‌های سطوح بالا ظرفیت خالی وجود ندارد، ولی دانشگاه‌هایی هم هستند که به علت دور بودن از مراکز استان اقبال کمتری برای ورود به آنجا وجود دارد و همین امر موجب خالی ماندن ظرفیت دانشگاه‌ها می‌شود.
وی افزود: وزارت علوم تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی را در دست مطالعه دارد که بازنگری در رشته های و مراکز دانشگاهی و توسعه کیفی به جای رشد کمی در این طرح مدنظر است.